Någon gång

Någon gång, måste du förstå
att detta inte är förutspått.
Tänk. Bara en gång.
Du kommer att se
Att du, återigen kan le.
Fly inte.
Hör på mig.
jag berättar bara sanningen för dig.
För dig kära syster,
sitter jag nu här
och funderar på vart detta bär.

Du kan så mycket bättre,
men du beter dig lägre.
Och ja, jag kan vara dum i huvudet och du kan hata mig,
men du ska veta att jag faktiskt älskar dig.

Och nej, jag tänker inte köpa era cancerpinnar åt dig,
Säger bara att ni är för unga och borde tugga på björkvistar tills vidare.
Sen när du väl söker på annat håll efter bekräftelse,
det gör då ont när det kan komma från mina närmaste.

Jag tänkte bara berätta för dig syster,
att det är ditt liv och du som styr,
men vill du verkligen sabba fler betyg?

För jag vet att du kan,
Jag vet att du är smart.
Och älskad syster,
det är du var dag.

Att jag inte längre litar på dig,
det gör mig rädd.
och jag vet att du egentligen bara vill bli sedd.

Jag tänker på dig var dag, låtsas att jag skäms över dig,
när det egentligen är din respektlöshet jag vill utrota, allt för dig.
För jag gör inte det här för min skull.
Utan det är för din egen, snälla tänk en extra gång, ta de bestämda stegen.
Inte de osäkra då du bara fullt litar på allt.
För vet du vad lilla gumman, det finns både socker och salt.

Det här är vad jag tänker på kära lillasyster.
Jag förstår inte hur jag ska kunna bli en bättre storasyster.

//Äidu, aidu.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0