Meddelande

Lappen låg ensam på bordet när jag kom in. Jag behövde inte läsa den, jag visste redan vad det stod på den.
Men ändå kom det som en chock. Huvudet blev plötsligt tungt som den var en stor sten och knäna som skumgummi. Jag tog upp mobilen och slog numret. Jag möttes av en glad kvinna som meddelade att ”numret du söker kan inte nås för tillfället försök igen om en stund”. Jag kunde inte längre stå upp.
Med en duns så satte jag mig på dörrmattan innanför dörren. Tårarna började rinna med en lätt flod nerför mina kinder. Det var där på dörrmattan innanför dörren som du fan mig en stund senare. När du såg lappen tog även du upp mobilen och slog numret och även du möttes av den glad kvinna som meddelade att ”numret du söker kan inte nås för tillfället försök igen om en stund”. Du satte dig tyst bredvid mig och där satt vi och bara väntade.

nu vill jag veta vad ni tror det står på lappen. är det något posetivt eller negativt??

av sandra


Kommentarer
Postat av: Anonym papperssamlare

alltså, mer kanske något hemskt som kanske kan vända till det bättre? :)

2010-02-11 @ 21:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0