Mitt första inlägg. Ett brev till du.

Alla skriver dikter. Jag tänker skriva ett brev.

Hej du, kära.
Jag skulle ta livet av mig om du dog. Nej, svarar du, livet går vidare. Det vägrar jag att tro på.
Jag må vara stark, men den smärtan skulle jag inte kunne leva med.
Haha, du i dig är visserligen ren smärta ibland, men den smärtan är oftast skön.

Du har rest iväg nu, du kommer hem på tisdag. Då ska det smärtas!
Om du kommer tillbaka. Du lovade att du inte skulle dö.
Du lovade.

Ibland, vill jag bara slå och göra dig illa. En gång gick jag över en väg och tänkte,
varför kan inte en bil komma och köra över mig så att jag har en andledning till att lämna dig?
Fast. Jag ändrade mig ganska snabbt. Jag skulle aldrig kunna lämna dig.

Du är min framtid.
Smärtan är min framtid.
Kärleken är min framtid.
Jag älskar dig.

// Din för evigt, Amanda.

Kommentarer
Postat av: Anna

Fint brev, och väldigt sant. Ibland är kärlek ren smärta även om den är besvarad och äkta...

2009-10-18 @ 20:35:29
URL: http://tjohaliannas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0