En liten höstteori.

Höst
Det är många som säger att världen dör på hösten, med sorgsen röst.
Jag säger det med lättnad, och med en liten teori.
Jag tror att allt vi gör, allt vi säger, allt som existerar och inte existerar fångas upp av löven. Skratta om ni vill, men jag tror att vi orkar glömma, för att löven hjälper till. De suger åt sig allt under årets gång och då den så kallade hösten kommer har löven blivit fulla. Det är det som ger dem färg, och då de är helt färgade är det dags att låta oss alla göra en nystart. Släppa allt som hänt under året, släppa allt det positiva,
men framförallt, allt det negativa.
Därför faller de av och då nog mycket nystart fångats upp börjar det knoppa, och de fortsätter att fånga liv.
Löven behöver oss för att kunna växa, och vi behöver dem för att kunna orka.
Jag säger det med lättnad för att en nystart kan vara precis vad man behöver.

Tack för mig, Amanda Åström.
hjartate.blogspot.com


Kommentarer
Postat av: anonym papperssamlare

Tycker jättemycket om den här texten! Tack :)

2009-11-14 @ 16:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0