önske jul

jag har börjat att skriva på en julsaga på min blogg. så jag ska dela med mig av den första delen här.

jag har döppt den till önske jul.

1 December

Hon gick med lugna steg. Kylan låg avvaktande i luften, men det hade än inte blivit så kraftigt. Bilarnas swichande störde inte Anna när hon gick där med tankarna långt ifrån värkligheten. Hon hörde inte dom steg som kom bara närmre och närmare.
- vad går du och tänker på då? undrade Åskar som nu hade hunnit Anna
- på allt. svarade hon
- du kan väll inte gå och tänka på ALLT?
- jo
- så du tänker på gruskornet i min sko?
Anna fick lov att skratta åt Åskar. han visste precis när han skulle vara rolig för att få henne på bra humör. Dom hade varit vänner sedan dagis. Som tur var så hamnade dom i samma klass i ettan och sen hade dom följts åt hela grundskolan. sen gick dom skilad vägar, han gick estetmusik och hon barn och fritid. dom hade inte träffats så ofta den sista tiden. på toppen av backen tog träden slut. det var där dom kära var på våren, men det var ganska vakert nu på året också. man kunde se många små prickar av lampor ifrån staden. dom stod länge bara och tittade på den gudomligvakra synen av staden på kvällen. dom bara stod där tysta en lång stund.
- titta ett stjärna som faller, vi måste önska oss något. utbrast Anna
hon blundade hårt och tänkte "jag önskar att jag ska bli sedd" sedan öppnade jag ögonen. Åskar stod än och blundade. efter dett tag så öppnade han ögonen och log glatt mot Anna.


vad tycke ni om den?
/sandra

Kommentarer
Postat av: Anonympapperssamlare

Jag tycker den är söt! :) kanske du ska titta igenom lite stavfel och sådant som kittlar ögonen. Kul att du ville dela med dig av den. Jag vill läsa mer! :)



Kram!

2009-12-26 @ 20:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0